سندرم “تریم تیلامنیوریا” عامل بوی نامطبوع بدن در بسیاری از افراد است


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

است. وقتی این ژن دچار نقص شود بدن نمی تواند متابولیسم ماده TMA را به درستی انجام دهد. در حالت عادی اگر این ماده درست متابولیسم شود ترکیبات حاصل از آن عاری از بو خواهند بود اما با وجود اختلال در ژن FMO۳ متابولیسم کامل انجام نمی شود و ترکیبات بودار از بدن پراکنده می شوند. برخی از افراد این ژن معیوب را زا والدین خود به ارث می برند.

راههای اصلی کنترل بوی عرق:

۱٫ بعد از شستشو بدن خود با صابون آنتی باکتریال، بدن را بطور کامل خشک کنید. سپس بلافاصله از مامهای ضد عرق زیر بغل استفاده کنید. لازم به ذکر است که دئودرانتها به تنهایی ضد عرق نیستند و فقط مانع از انتشار بوی بد ناشی از باکتری می‌شوند. مامهای ضد عرق معمولا حاوی ترکیبات خوش بو نیز هستند.

۲٫ زیر بغل خود را همواره خشک نگه دارید. باکتریها به سختی در مناطق خشک بدن زنده می‌مانند.

۳٫ محلول آب اکسیژنه می‌تواند بسیاری از این باکتریها را نابود کند. برای این منظور یک قاشق چایخوری آب اکسیژنه ۳% را در یک فنجان آب معمولی حل کنید و روزی ۳ بار این محلول را به زیر بغل خود با پنبه بمالید.

۴٫ اگر در محل کار خود زیاد عرق می‌کنید، حد اقل هفته‌ای دوبار لباسهای کار خود را بشوئید. با این کار از تعداد باکتریهای اولیه تکثیر یابنده در عرق کاسته خواهد شد.

۵٫ پرهیز از مصرف غذاهای چرب و ترکیبات بودار مانند سیر، پیاز و ادویه‌های معطر. این ترکیبات بودار به منافذ غدد عرق هم دسترسی می‌یابند و بوی عرق را تغییر می‌دهند.

۶٫ در موارد هیپرهیدروزیس (افزایش میزان عرق بدن) با پزشک خود مشورت کنید. راههای بسیاری برای کنترل میزان تولید عرق وجود دارد که بر اساس میزان تولید آن، راه درمان هم تعیین می‌شود.

۷٫ موهای زیر بغل و کشاله ران را بطور مرتب بتراشید. وجود مو در این منطقه مانع از مرگ باکتریها در هنگام خشکی پوست می‌شود.

منبع:

سایت پرشکان بدون مرز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 21:13| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت